Sunday, January 01, 2006

2006


Ja, det var det, då var det 2006. På något sätt så såg man ju lite fram emot nyår, vet inte varför men det e ju alltid trevligt på något sätt. Men det här nyåret vetefan va som hände:P Jag typ va skit irriterad och bara satt och deppa. Man kan ju inte heller säga att det hände något direkt. Nu är det typ en vecka tills skolan, och jag kommer typ bara att sitta hemma med samma ¨glädje¨som nyår tills dess. Det hela blir totalt absolut inte bättre nu när mitt busskort har gått och slutat fungera, så att jag inte kommer att ens kunna fika eller traska på stan.
Jaa, det får bli Weiner bröd med lediga söndagkvällar.
Idag kan man inte hurra för mycket för heller. Jag vaknade typ 12:15, gick upp och tog nått konstigt bröd med något som liknade pesto. Typ bara lite större olivbitar i det. Det kanske hette Tapenad, men är inte säker.
Jaja, nu ska man äta..

Ja, det blev en pasta framför Tv'n(Nyheter..).
Efter den konstiga mackan så la jag mig i min bäddsoffa. och kolla på Tv.. Typ några timar senare så blev jag övertalad av syster att ta en pulka. Det slutade med att vi bara mulade varann och var elaka. Sedan Tv. . Och nu så sitter man här, framför datorn. Men det finns ju iaf trevliga på Messenger, även om jag typ är jätte stel och bara känner mig jobbig. Antingen så e jag glad och nån ledsen eller så är nån glad och jag ledsen. Det ska alltid vara så, det e så tråkigt. Men ändå så kan jag ha ganska lätt att bli glad från att vara Ledsen/tråkig/stel. Det gäller bara att nån ska uppmuntra en, eller bara Uppmana en till att vara glad. Jaja.

Nu börjar jag bli desperat efter en Mp3, min som jag har skulle vara bra om inte jag skulle bli nerbrottad, ha för lång hörlursladd eller dålig balans mot hal is. Men jag hittade nyss den här, Creative Zen Portable Media Center för bara 1000 Kr. Det kanske är ett kap? Men jag kommer nog inte att köpa den. Jag behöver någon som pushar på mina beslut för att dom ska bli av. Chansen att någon skulle pusha på denna, tror jag även är liten. För nu ska allting vara så ¨cleant¨ som möjligt, stilrena som sagt. Det ar jag absolut inget emot, det e väl bara att det blir dyrare. Sen så vill man ju ha något som inget säger något om, man blir bara ledsen av att höra små fel som andra letar fram. Visst, igentligen borde jag ha vant mig vid sådant och inte bry mig, jag hade nämligen en Rosa cykel när jag var liten. Samtidigt som jag bar på ett halsband i form av ett hjärta, med texten Leonardo ingraverat(Som Isa har fått 2 av ;D). Jag såg riktig fjollig ut. Ja, det där med Mp3. Jo, jag är ganska besluten om att jag köper en begagnad. Det blir billigare, och samtidigt känns det bara bättre. Om den skulle gå sönder så känns det nog inte lika jobbigt. Sen så har jag bara Blocket.se att stötta mig emot och kolla på. Iof så skulle jag kunna fråga någon vän om hemsida. Isa är ju rätt ¨haj¨ på sådant, hon kanske kan hjälpa mig hitta något bättre på tradera.se.
Så, nu har jag mejlat angående creativen. Mejlet löd:

Hej Stefan, jag är intresserad av din Creative Zen Portable Media Center. Om du har någon bild på jusst din, så skulle det göra susen på mitt intresse. Och om jag nu skulle köpa den, är det möjligt att man tar det för hand? Så slipper vi onödiga avgifter eftersom jag bor på värmdo så det är nära till stan.

//Oscar Stokstad

Efter att ha skickat detta mejl, slog det mig plöttsligt! Vänta kan man missförstå det här mejlet?
Jag satt igång med att läsa igenom mejlet.. Där stog det! dom 2 Hemskaste meningarna som kunde missförstås som Fan!

¨Om du har någon bild på jusst ¨din¨, så skulle det göra susen på mitt intresse.¨ (FAAn, vad man kan missförstå det!)

¨är det möjligt att man tar det för hand? Så slipper vi onödiga avgifter¨ (Mhm..Jag vill inte ens kommentera detta..)

Ja, det är vel bara att vänta, tills jag får ¨oväntat¨ besök :'(
Sedan kommer jag att slängas ner i en kontainer.. Jag vill inte! Faaast jag har ju ett par Pistoler & Gevär hemma.. JAG LOVAR! Jag ljuger inte!1 Seen så är jag ju ganska stark, jag brukas jämföras med dom där pattrasken..Vafan...Men vad heter dom nu då..Men du veet!..Dom där, eeh....Fan...Jo jusste, det känns nästan lite förolämpande att jämnföras med sådana Fjollor!
Magnus Emanuelson,TermiSchwarzenegger, Peter Parkér och den där jävla TivoliTravolta!!
*3 tårar som kladdar sminket..* Eller Vafan! VADÅ, SMINK! jag är man...jag ha..eller jag menar jag använder inte sådanna pattrask målningar!*En manlig röst som inte går att knäcka*
Lixom det blir oftast så, när en man sminkar sig, så blir det inte riktigt som han vill.. Men lixom kolla på den här mannens puder! SMINKÖREN HAR TYP SKRIVIT NÅGOT ELAKT I PUDRET PÅ PANNAN!

Jaja, nu ska vi inte vara elaka. Jag tror i hela verket så är han nog rätt snäll, det är nästan så att man vill säga att det står något i pannan. Han ser ut att ha somnat framför sminkspegeln när han blev sminkad så att sminkören blev så arg, så att han blev lockad till att ¨Writa¨ ner något på pannan.

Men fan va kul, om du var sminkör! Skulle inte du skriva små meddelanden till personalen via dina SminkOffer! Typ sånt som ¨Mjölken är slut, åk och köp mer¨ ¨Haha, jag använde din 17 år gamla ögonskugga, om den hade torkat? neej jag körde den i mikron på 25 minuter, susen¨ ¨jag behöver sluta tidigare idag¨ Eller klassikern ¨Ungen har vinterkräk sjuka och kommer hit, får inte? då måste jag TYVÄR åka hem och vårda honom¨.
HAHA, JA DET ÄR JU GENIALISKT! Ännu ett yrke roligare! Yeah! Who's the man! MmMmmM!


No comments: