Thursday, December 29, 2005

TrackSomeTrucks

Idag blev det stan ännu en gång, börjar tröttna lite men det får duga. Men ifs så skulle jag träffa Isa och Moa och det är ju alltid trevligt :)
Morgonen började ganska jobbigt på grund av 3 dagars (nyktert) Kalasande på Isas land, men det var värt det. Sedan efter en snabb dusch upptäckte jag att mp3'n var tröttare än vad jag var, snarare död. Det fick bli att ¨nalla¨ mammas mp3. Sedan ringde Isa då vi beslöt buss, då jag sedan upptäckte efter att valt en buss som gick om 2o min, att jag var till hälften färdig med morgon sysslorna. Jag strök frukosten och skyndade snabbt till bussen. När jag var halvvägs mot bussen kom det upp till mig att mp3'n inte hade tillräckligt med batterier.. Det fick bli att springa hem och ta min systers batterier i hennes mp3. På bussen mötte jag Isa och Saga, då Saga ville diskutera ¨Cowboy porr¨
där dom doppar sina ¨Familjelyckor¨ i Whisky innan samlag.
jaha, och nu måste man äta..

Sådär.
ja, På bussen ville Saga diskutera Cowboys medan jag deltog i att skriva medelanden på Tjugolappar med Isa. Det blev medelanden där vi skrev något sjukt och klottra dit någon av våra vänners mobilnummer, hehe.
Det hela skrivandet gav mig en underbar idé, jag ska börja med att markera alla mina sedlar innan användning. Sedan borde jag få tillbaks någon av dom, villket jag tycker är mycket imponerande. En sedels resa alltså.
Efter en tids bussresa kom vi fram till Slussen där vi tog farväl av Saga och begav oss emot Tcentralen. Där mötte vi Moa som redan hade varit i stan ett bra tag innan. Jag följde med flickorna till Kicks som överenns kommet och beundrade alla möjliga små behållare med färg glada innehåll. Vi hoppade från märkes hylla till märkes hylla och dom båda var helt inne på att testa fondations. Som man så ska jag tycka ¨Faan va tråkigt med smink!¨ men det gjorde jag inte, jag var mest förvirrad. Jag kände mig som ett litet obetydligt djur i en främmande djungel där alla Dinousarier (flickor) är helt betagna i växterna (smink) och dom kollar inte ens på en. Jag kände mig ytterst liten. Men det är bara att acceptera, vissa saker är inte menat att förstå. Jag tog initiativet (kan inte stava...fan..) att traska ut ur djungeln och gå ner till Designårets lilla informations disk där dom både har trevlig personal och gratis kaffe. Men efter en Snabb och kall 4 minuters promenad så visade det sig att det kryllade av finska turister överallt! Det fick bli en 20 kr's Latte på Waynes coffe, Det funkade också. Sedan tog jag mig friheten att ringa far och planera att vi skulle ta en fika efter att han slutat. Under tiden medan jag väntade så krånglade mp3'n och jag gick runt och runt i gallerian. Då någon plöttsligt satt igång med att knacka på min axel, då jag till nöje upptäckte att det var Bob-isa & Amalia. Dom stog och väntade på att Kajsa skulle komma. Under tiden medan vi alla tre gick runt och väntade träffade vi Isa och Moa igen :) Nu när vi var 5 så gick vi in på Hm och letade efter ett par stora glasögon som Bob-isa hade sett för ett tag sen. Dom var slut. Vi alla begav oss sedan till en annan Hm affär som inte heller hade den sortens glasögon. 5 min efter att vi gått in i affären så ringer Far min och säger att han är i kulturhuset om 5-10 min. Jag lägger på och berättar att jag måste börja gå och ansöker om att träffas efteråt. Förslaget tas emot tveksamt, men det var nog bara för att Moa var sjuk och ville hem och Isa hade bråttom hem. Jaja, jag tar sällskap mot kulturhuset och tar ett hastigt 5 sec farväl till Isa och moa för Pga att dom stog i en rulltrappa. Ungefär 7 sec efter ser jag en gigantisk Limo-hummer, då jag snabbt säger ¨Jäklar vilken limousin Humla!¨.. Jag kan vara rätt bra på att förväxla ord... Detta står vi (jag,bobisa,amalia och kajsa) och skrattar åt ett tag men tar sedan tag i saken att vi måste till kulturhuset. Där väntar vi et tag på pappa och sedan tar jag farväl till även dom. Pappa och jag går först runt lite och letar efter ett mysigt café, det blev Waynes Coffé. Där jag väljer att Dricka ännu en Latte med Choklad syrup. När vi har suttit oss ner upptäcker jag att jag har armbågen mot en automatiskt öppnande dörr (En såndär på ica) och precis när jag tagit upp Latten sisådär 1 ½ dm frå bordet, så öppnas dörren och min Latte flyger iväg... Ja det blev lite kvar iaf.. Jaja det var iaf en ganska kort men händelserik dag. Och jag ska tacka Isa som skicka ett jätte snällt och glatt sms om förfrågan till at följa med <3 annars hade jag suttit hemma..

No comments: