Tuesday, November 28, 2006

Oj, vad trött man blev. Men det var en slapp dag idag, inte fått mkt gjort. Men sådana dagar måste ju också finnas. Det är sådana här dagar som man ska lyssna på Dylan.
Han är underskattad. Ni kan ju alltid ta er tid att iaf kolla in låten ¨Sarah¨, riktigt söt. Jag var på ¨Syo¨ möte idag, ngt konstigt möte som man blir utfrågad på om man vet hur man vill ha det i livet. Tex Gymnasie val mm.

Jag funderade på att ta en tur in till stan. Men det blev aldrig av, man måste ju ha några hemmadagar ibland också. Men det är så tråkigt!

Menmen, snart är det helg. Det känns välförtjänat, med lite ledighet. Inte för att jag har gjort ngn spec insatts lr något sånt. Men det ska bli skönt. Haha, det ända som oroar mig är Holländare... Jag ska vara barnvakt till 3 små Holländare på fredag. Det bästa av allt är att jag inte har vanliga problem med dom..
Nej, dom är nämligen över intelligenta! Det låter så löjligt. Men ni kanske hoppar på tåget om jag drar upp ett par exempel?

Kollar på film (Nya bondfilmen, när dom befinner sig i Korea i filmens början)
Dom vill bara se action! haha, men det har inte med saken att göra. Nej.
När jag väl lutat mig bak i soffan och slappnat av, så MÅSTE en av ungarna berätta om KOREA KONFLIKTEN! Exakt varför Nordkorea och Sydkorea inte kommer överenns. Sådant ska man inte veta, i deras åldrar. (Inte ens jag visste om det).
Då kanske det lämpar sig att jag nämner åldrarna på dom tre små jävlarna. 7, 12 och 13. Vet ni vad deras dröm yrke är?! Metrolog (Väderpekare!). VAfan är det för ngt drömyrke?! Det är i dom åldrarna som man ska, ja inte tänka på att bli metrolog iaf!
Men det jag skämms över mest av allt, är att... Dom alla vann på Monopol mot mig?! Till och med 7 åringen...
Problemet är alltså, att dom är bättre än mig på allt.
Dessutom så brukar dom lura mig att dom får se vissa filmer, som deras föräldrar har sagt att dom ABSOLUT inte får se. Så jag får JÄTTE mycket skäll av föräldrarna för att ungarna ¨inte kunnat sova på tre dagar¨ efter att dom sett HARRY POTTER?! Holländare..
Det ända vapnet jag har mot dom, är att jag är barnvakt. Jag bestämmer!!!
Så nu på fredag har jag redan planerat min entré.

Enré

  • Tejp. (Måste få ngn lugn och ro, det är ju trotts allt fredakväll)
  • Morfin. (You will make the hardwork)
  • En varsin stol till vardera unge. (Det är där Tejpen kommer till användning)
  • Snus. (Barn hatar snus!)
  • Basebollträ. (Bara för ¨Good-Looking¨, you know, Clockwork Orange..)
Jaa, ser ut som att jag kan nog klara det hela ganska galant?

Ja, det är värt att överleva dom elakaste barnen i hela världen.
För på lördag ska jag träffa Pills <3

No comments: