Thursday, November 02, 2006

474 Action

¨Det finns psykopater och idioter, själv så är jag alkoholist.¨
35+ man, bakom mig i busskön.

Ja, fyfan vilken jävla bra dag. Jag är nästan lycklig, och vädret är toppen. Det finns inget vackrare än snön som lyses upp utav solen. Det gör en så jävla pepp! Haha, det var fane mig sjukt igår. Snöstorm..
Haha, kvällen började med att jag skulle möta Robin, Isa, Bela och Moa i Huvudstan. Egentligen så skulle Robin och jag ta samma buss, men jag bestämde mig för att ta en buss innan så att jag kunde käka ngt lätt i stan. Egentligen så var det jätte onödigt eftersom den buss som Robin skulle ta gick ca 15-20 min senare än min, vilket inte skulle vara någon stor tidsförlust. Men vafan, jag var ju hungrig. Jag hoppar på en 474 ca 18:35, och är sedan mitt i den vilda trafiken där blodtrycket är över det normala. Köerna blir allt större samtidigt som man ser allt fler bilar längs vägarna. Det var helt jävla sjukt, det måste ha varit minst 30 bilolyckor. Dom låg åt alla möjliga håll vissa hade gjort piruetter ner i diken samt andra vänt sig helt åt motsatt håll. Snön yrde utanför bussen och jag längtade till att komma in och träffa mina vänner. Men nejdå, kl 17:10 bestämmer sig busschaufförenför att svänga in till kanten pga vädret. Snön slängde sig åt alla håll ute i stormen. Vägen såg ut som rent nygjort glas. Röda lampor var nästan överallt, ifrån alla bilar som stog stilla. Det roligaste med det här är att efter att ha stått på våran lilla platts vid sidan så vänder sig bussen våldsamt åt höger så att bussen böjer sig till 100 graders vinkel. Det var iof ganska jobbigt eftersom alla fick en chock när detta hände. Jag också, fast min manlighet!
Min mobils batterier var snat slut, så att lyssna på musik skulle bara vara dumdristigt. Nej, så jag beslöt mig bara för att vänta. Chaffisen var ju sä jävla munter på att prata i micken så det var efter 30 min då han säger att vi har glidit ner och sitter fast. Och då säger han det mest sjukaste jag någonsin hört ¨Vi väntar på bättre väder¨, vad i helvete menar han med det. Humor var det inge frågan om, eftersom han hade gjort stort liv ifrån sig genom att gapa och skrika på dom människor som beslöt sig för att gå åt olika håll ifrån bussen. Detta hördes även på radion då nyheterna varnade för förvirrade människor som sprang runt på motorvägen. Att gå ut i det vädret kändes som självmord med jävla minus grader och fucking storm. Så jag beslöt mig för att vänta. Jag beslöt mig för att ringa runt lite, och få lite medlidande. Medlidande fick jag, det kändes bra. Visst jag kunde acceptera att bussen satt fast och inte kunde röra sig, samt att människorna på bussen var en aning oroliga. MEN det jag inte kunde acceptera var att en jävla panikslagen thailändar tant sprang runt i bussen och skrek! Hon var helt jävla galen?! Hon satte direkt igång med att skrika om att vi alla i bussen skulle flytta oss bak i bussen eftersom annars skulle bussen trilla över räcket och ner för bron?!! Förståelsen i den saken fick hon inte så hon beslöt sig för att göra det iaf med sin lilla son på ca 8 år. Det blev ju fane mig inte bättre av att hon satte sig bakom mig och fortsatte att försöka ringa runt och bråka med hela jävla SL, dock gick detta inte som väntat för henne för att SL hörde inte vad hon sa. Men vem i helvete skulle förstå en jävla tant som bryter på svenska-thailenska och skriker?! Jaja, hjälpen kom. Dock inte för att hjälpa bussen upp. Nejdå, utan den hjälpte oss inne i bussen. OM den gjorde. Den 8-åriga pojken till den hysteriska tanten blev ¨Åh, nu måste min barn bajsa, Hur geor jag det har! Vi måste ut och bajsa!!¨ sant som sagt, dom gick ut. Och dom kom inte tillbaks! Då tystnaden hade lagt sig och samtliga passagerar började acceptera den situation dom var i blev allt genast mycket lugnare och skönare. Men efter att ha suttit där i 4 ½ timmar och ingenting hade hänt så började jag tveka lite på om jag ngnsin skulle få komma in till stan, eller ens få komma hem! Jag väljer då att gå fram till världens gladaste busschaufför och frågar om vad som pågår. Han snäser och fräser lite med det jag kan tyda är att vi har en nerförs backe och att om vi provar att åka ner där finns det risk för att vi tappar greppet på bussen och mejar ner samtliga bilar framför oss. Detta hade alltså redan hänt med en oljetank som stog längre fram nedanför backen och stog som en vägg mot vägen. Det var även bussjävlar som hade funnit nöjet i att lägga sig på tvären för att störa trafiken. Jag bestämmer mig för att ta på mig jackan samt vantarna och lifta mig fram till slussen istället. jag raggar upp 2 st tjejer som jag hörde lite i bakrunden om att dom också lutade åt att ta skjuss. Busschauffören säger NEJ, och förklarar att det är han som säger att han har ansvaret för oss, men om att vi sa att vi bara skulle uta och pissa och sedan flydde så skulle det inte vara hans ansvar längre.

Rymmningen kap 2

Vi drar åt halsdukarna lite hårdare och slänger ut oss i kylan. För att ¨pissa¨. Jag går ut på motorvägen och får syn på en sprojlans nu Audi som var en smärre skönhet. Ägaren i bilen var 30+ och var inte av det ideala utseendet som skriker kriminell. Jag frågar om han inte skulle ha ngt emot om att skjussa oss till slussen. Han ser ut att tänka på saken, men är snabb på att säga ja. Aaaah, faan va nice tänker jag och dom två andra tjejernas leenden var inte heller små. Vi åker nerför Kaffebacken där bilar ligger slängda åt alla håll samtidigt som vi får synliga bevis på dom bussar och oljetankar som skapat kaos i trafiken. Mitt i den största backen som har en sådan vacker glänsande is som liknade glas uppenbarar sig, så berättar chauffören.
¨Nämen, det här är inte min bil. Det är en hyrbil, och den har sommardäck.
BA! BA! BAAA!
Shit! Jag kollar på dom två Chicksen som ser mer skräckslagna ut än glada och sväljer djupt.
Vi där back tar då på oss säkerhetsbältena utan att säga ngt.
Spännande!
Vi kom fram med livet i behåll, men stormen kvarstod. klockan var 00:15.
Resan som egentligen brukar ta ca 35 min var nu från kl 18:35 till 00:15.
Och tro det eller ej, jag hör en välbekant röst på bussen på väg hem idag på mrogonen. Vad i helvete! Inte HON igen!

No comments: